Mokiniai praktiškai įsitikino, kad ląstelė yra pralaidus organinis mechanizmas. Naudodami iš celiuliozės pagamintą membraną ir chemines medžiagas, difuzijos ir osmoso procesų dėka, mokiniai gavo rezultatus, kurie patvirtino kai kurių iškeltas hipotezes. Tačiau tyrinėjimo patirtis, net ir šaltoje STEAM laboratorijoje, įtikino, jog teorinės žinios ir praktika yra dvi mokslo „kojos“, abi vienodai svarbios.
Nors ir labai išalkę, tęsėme ir antrąją suplanuotą kelionės dalį – apsilankėme Šiaulių akademijos informaciniame centre, kuriame apžiūrėjome didžiausią Lietuvoje knygą „Aukuras Salduvei“. Įspūdingas ne tik knygos dydis, bet ir galimybė, turint žingeidumo, ją pavartyti ar net perskaityti. Preciziškai spausdinimui parinktas rašalas (neišbluksiantis dar 300 metų), plieninės sutvirtinimo detalės, nepriekaištingai išdirbta veršelio oda – akivaizdus chemijos žinių pritaikymas praktikoje! Užlipus į antrąjį bibliotekos aukštą, vėl odė chemijai (žiūrint chemiko akimis) – kambarys iš aliuminio – Centų kambarys! Na, o patekus į didžiąją skaityklos erdvę, susipažinome ne tik su naujovėmis, atveriančiomis knygų pasaulį negalią turintiems žmonėms, bet ir dar vienu nekasdieniu aukso pritaikymu – auksuojant knygas, siekiant prailginti jų ilgaamžiškumą!
Praktiškai įtvirtintos žinios, bendrystė, o svarbiausia, patirtys, skatinančios norą siekti ir tobulėti.
Mokytoja Žaneta Kalėjutė